فصل به فصل زندگیم

فصل به فصل زندگیم

خط به خط روزهام
فصل به فصل زندگیم

فصل به فصل زندگیم

خط به خط روزهام

تلنگر


چند روزی هست تو آپارات به یه سری کلیپ بر میخورم به اسم " با حسین علیه سلام حرف بزن " . 

کار نو و خلاقانه و جدیدیه

و فقط کافیه که چشماتو ببندی و اون صحنه رو پیش خودت تصور کنی تا حس کنی خودت داری به حساب اعمال خودت میرسی و اون وقت دلت گواهی میده که بیشتر طرف حق بودی یا باطل و بعد به فکر فرو میری که کجاها خطا کردی ، کجاها  لغزیدی . بعد ناخودآگاه زوم میکنی روی اشتباهات زندگیت و دنبال علتشون میگردی . وحشت می کنی از اینکه رد پای اشتباهات معنویت صاف و مستقیم به خودت میرسه و حیرت میکنی از اینکه خودت تا این حد دشمن خودت بودی و ... همینطور زنجیر وار میری تا میرسی به اعماق وجودت .

حالا که وجودت رو شخم زدی میتونی به راحتی علف هرزاشو بگیری ، نخاله هاشو جمع کنی و توش بذر جدید بکاری .

بذر درستی !

بذر نیکی !

تصور کنید دنیایی رو که مردمش هر چند روز یکبار اینچنین عمیق درون خودشون فرو برن و به حساب خودشون رسیدگی کنن، وجودشون رو مثل زمین زراعی شخم بزنن ، پاکسازی کنن و بذری از انواع نیکی ها درونش بکارن ! آیا این دنیا بهشت نمیشه ؟


خودم به شخصه به چنین تصورهایی برای پاکسازی مداوم روح و جسم و اعتقاداتم خیلی محتاجم

در انتها تشکر از دست اندرکاران این برنامه که تلنگری زدند به وجدانم .



پ ن : چنین تلنگری برای تمام مردم دنیا آرزومندم .






نظرات 3 + ارسال نظر
ترانه جمعه 23 مهر 1395 ساعت 13:49 http://tarane-zendegi.blogsky.com/

پاییزی جان
گفته بودی آپارت یه بخشی داره به نام با حسین علیه سلام حرف بزن
من نمیدونم کدومشونو دانلود کنم؟؟؟؟
کدومش حس و حال معنوی تری داره؟؟؟؟

http://www.aparat.com/v/kAmLS

http://www.aparat.com/v/cK4t6

http://www.aparat.com/v/ltJg5

ترانه جمعه 23 مهر 1395 ساعت 13:07 http://tarane-zendegi.blogsky.com/

سلام عزیزم
تک تک جملاتتو نخوندم بلکه نوشیدم
خصوصا این تیکه ها
از یه جای زندگی به بعد ، انتخاب های مختلفی پیش روت صف میکشن ، با رنگ و لعاب های جورواجور و مختلف و اکثرا جذاب ، هنر ، درست انتخاب کردنه !

خدا کنه همه ما توی راه زندگیمون جزو دسته اول باشیم و مقصد زندگیمون جز رسیدن به رضای خدا نباشه

کاش همه درک و فهم شما رو داشتن
از اینکه باهات آشنا شدم
به خودم افتخار میکنم

نظر لطفته عزیزم وگرنه :
آنچ گفتندم ز بد ، از صد یکیست
بر من این کشفست ، ار کس را شکیست
کس چه می‌داند ز من جز اندکی
از هزاران جرم و بد فعلم یکی
من همی دانم و آن ستار من
جرمها و زشتی کردار من

ترانه پنج‌شنبه 22 مهر 1395 ساعت 12:06 http://tarane-zendegi.blogsky.com/

من اون موقع ها جسم و جانم پاک تر از این روزام بود
شبا قبل از خواب یه دور اعمالمو شخم میزدم
مرور میکردم که چیکارا کردم
و اعمال روزانه ام رو میسنجدیدم.
و فکر میکردم کدوم کارم اشتباه بوده کدوم درست.
الان خیلی وقته که خودمو حسابرسی نکردم
ممنون بابت تلنگرتون
الان که متنتون رو خوندم یادم اومد.
میگن در علم کوانتوم حرکت بال ی پروانه میتونه باعث جابه جایی هوا بشه انقدر که در طرف دیگه کره زمین ی طوفان بوجود بیاره
منظور کلیم اینه که حتی متن شمام قادره که ی دنیا رو زیر و رو کنه مطمئن باشین
حتما اون کلیپ را دانلود میکنم.
مرسی

زندگی همینه عزیزم
پاک و خام به دنیا اومدن تقدیر همه آدمهاست
بعدش مهمه
از یه جای زندگی به بعد ، انتخاب های مختلفی پیش روت صف میکشن ، با رنگ و لعاب های جورواجور و مختلف و اکثرا جذاب ، هنر ، درست انتخاب کردنه !
کاریکه خیلیامون بلد نیستیم و در این راه بارها و بارها مرتکب خطا و اشتباه میشیم از اینجاست که آدما دو دسته میشن دسته اول به اشتباهشون پی میبرن ، ازش درس میگیرن و تلاش میکنن که اشتباهشون رو جبران کنن این یعنی تلاش برای رسیدن به کمال ، همونکه معتقدیم از ما حرکت از خدا برکت
و دسته دوم به اشتباهشون پی میبرن اما برای جبران نه تنها که تلاش نمیکنن بلکه بارها و بارها حاضرن دوباره مرتکب همون خطا شن
البته خدا،خدای هر دو گروه هست و به زبان خودش بخشنده و مهربان
اما چیزیکه در نظر من قطعیه رسیدن گروه اول به راه راست و در نهایت رسیدن به کمال مطلوبه
خدا کنه همه ما توی راه زندگیمون جزو دسته اول باشیم و مقصد زندگیمون جز رسیدن به رضای خدا نباشه

آمین یَا رَجَائِی عِنْدَ مُصِیبَتِی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.