فصل به فصل زندگیم

فصل به فصل زندگیم

خط به خط روزهام
فصل به فصل زندگیم

فصل به فصل زندگیم

خط به خط روزهام

هر گناهی دلت میخواد بکن


دکتر بازرگان :

امام حسین (ع) فرمود هر گناهی دلت میخواد بکن فقط پنج کار نکن .

اول : رزق خدا را نخور !

دوم : از خانه خدا برو بیرون !

سوم : برو جاییکه صاحبخانه ( خدا ) تو را نبیند !

چهارم : به عزرائیل راه نده ، بیرونش کن !

پنجم : کاری کن که عذاب نشی !



نظرات 3 + ارسال نظر
ترانه سه‌شنبه 18 آبان 1395 ساعت 09:51

سلام
عزیزم ممنون لطف داری
شما شکسته نفسی میکنی پاییزی جان
ممنون بابت دعای قشنگت منم همین آرزو رو برات دارم

سلام ترانه عزیزم
ممنون

ترانه دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 10:29 http://tarane-zendegi.blogsky.com/

سلام
وووووواااااااااااای شما چقدر حکیم و فرزانه هستید
حس میکنم من خیلی بی خرد و نادانم
واقعا چرا مفهومه مطالبتو نمی گیریم!!!!

سلام عزیزم
من نه حکیمم نه فرزانه فقط کمی تجربه دارم
و تو نه بی خردی و نه نادان فقط اول راهی
به همین سادگی
و برات حکمت و فرزانگی ای آرزو میکنم که در پرتو نورش بتونی خدا رو بشناسی و عزیزش بشی

ترانه جمعه 7 آبان 1395 ساعت 15:53 http://tarane-zendegi.blogsky.com/

سلام
پاییزی جان این پست بازم این پست هاس که نامفهومه
لطفا برام ترجمه اش کن
ممنون
من به طور کلی حرف های فلسفی رو متوجه نمیشم یعنی چی؟؟؟؟؟

سلام ترانه جان
خوش اومدی عزیزم
این حدیثی از امام حسین علیه السلام هست که میگن
هر وقت تونستی رزقی رو بخوری که خدا نداده باشه
جایی زندگی کنی که ملک خدا نباشه
جایی بری که خدا تو رو نبینه
هر زمان که تونستی از مرگ فرار کنی
و تونستی کاری کنی که خدا تو رو بابت گناهانت عذاب نکنه
اون زمان هر گناهی که دلت خواست انجام بده .
خب میدونی که تمام هستی ملک خداست و هر چه که در این جهان هست خالقش خداست و خدا شاهد و ناظره به تمام اعمال و افعال آفریده هاش و همچنین انسان رو از مرگ گریزی نیست و در نهایت برای کوچک ترین اعمالمون حساب و کتابی در پیش هست پس هرگز نمی تونیم چنین شرایطی رو مهیا کنیم . حالا که به وضوح ناتوانی خودمون رو می بینیم پس مواظب باشیم که گناه نکنیم .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.